Logo

Zadzwoń do nas

+48 22 468 08 08

Umów się na wizytę

rezerwacja@jetsetclinic.pl

Zadzwoń do nas

+48 22 468 08 08

Umów się na wizytę

rezerwacja@jetsetclinic.pl

sposoby na poprawę jędrności ud

Sposoby na poprawę jędrności ud – najlepsze domowe sposoby

Sposoby na poprawę jędrności ud – najlepsze domowe sposoby

Sposoby na poprawę jędrności ud. Najlepsze domowe sposoby na poprawę jędrności ud. Jędrność skóry to parametr, który ulega zmianie wraz z wiekiem. Dotyczy to zarówno kobiet, jak i mężczyzn, a jej wartość może być różna dla różnych okolic ciała. Co możemy zrobić, aby przywrócić jędrność, a skórę zachować w dobrej kondycji?

Czynniki predysponujące do utraty jędrności skóry

Jędrność skóry opiera się na sile i jakości włókien podporowych skóry. Kolagen i elastyna to białka, które tworzą sieć, tzw. rusztowanie. Ich ilość spada wraz z wiekiem, ale nie tylko. Do czynników predysponujących do utraty jędrności skóry zaliczamy:

  • niewystarczające nawadnianie,
  • nieodpowiednia dieta,
  • mała aktywność fizyczna,
  • źle dobrana pielęgnacja ciała,
  • długotrwała ekspozycja na promieniowanie słoneczne,
  • używki,
  • niewystarczająca ilość snu,
  • duże wahania wagi.

Pielęgnacja w zaciszu domowym

Prawidłowo dobrana oraz stosowana regularnie pielęgnacja domowa to połowa sukcesu. Balsamy czy kremy do ciała powinny wyraźnie nawilżać, odżywiać oraz regenerować skórę. Idealnym rozwiązaniem jest stosowanie lżejszych nawilżających balsamów z filtrem na dzień oraz cięższych odżywczych na noc. Świetnie sprawdzają się również naturalne oleje, np. z nasion malin. Warto podczas wklepywania preparatu wykonać masaż od kostek ku górze.

sposoby na poprawę jędrności ud
Sposoby na poprawę jędrności ud

Dodatkowo zgodnie ze zdolnością skóry do złuszczania się powinniśmy peelingować ciało raz w tygodniu. Rodzaj peelingu dobieramy indywidualnie, na początek jednak proponuję delikatniejsze bambusowe. A wraz z przyzwyczajaniem się skóry do bodźców korzystać z solnych czy cukrowych. Taki peeling możemy również wykonać z fusów kawy. Dobrze wykonany peeling poprawia ukrwienie skóry, a co za tym idzie dotlenienie oraz odżywienie skóry.

Inną formą stymulacji oraz peelingowania jest szczotowanie ciała na sucho. Wykorzystujemy w tym celu specjalne szczotki z włosia końskiego. Szczotowanie wykonujemy zawsze na sucho od kostek ku górze. Taki manewr sprzyja poprawie ukrwienia, zapobiega wrastani u włosków oraz złuszczaniu martwego naskórka. Dobrze odżywiona skóra zwiększa produkcję włókien podporowych skóry.

Warto w domu również mieć masażer ręczny albo automatyczny, który będzie nam pobudzał oraz stymulował skórę. Tutaj istotna jest częstotliwość oraz regularność. Początkowo masowanie może przynosić siniaki, jednak wraz z upływem czasu skóra przyzwyczaja się. Taki masaż warto zakończyć odpowiednim balsamem. Masowanie to również patent na zmniejszenie cellulitu. Lepsze dotlenienie sprzyja usuwaniu wolnych rodników oraz toksyn z organizmu, co wpływa na wygląd oraz jędrność skóry.

Prawidłowa dieta a jędrność skóry

Na jędrność skóry bez wątpienia ma wpływ odpowiednio zbilansowana dieta. Warto pamiętać o zawartości białka oraz przeciwutleniaczy w pożywieniu, dlatego dieta powinna zawierać jaja, ryby, orzechy, cytrusy, jabłka, marchew czy oliwki. Niezdrowe jedzenie obfituje w tłuszcze nasycone oraz sól, a to sprzyja zatrzymywaniu wody oraz obrzękom. Prawidłowe przyjmowanie pokarmów, czyli w określonych godzinach (bez podjadania) oraz zbilansowanie ich składu to krok milowy w walce o przywrócenie jędrności skóry.

Na dietę składa się również ilość i jakość wypijanych płynów. Bardzo ważne jest, aby ilość wody nie była mniejsza niż 1,5l. Prawidłowo powinniśmy małymi łykami pić przez dzień tak, aby zarówno ciało, jak i skóra były dobrze nawodnione.

Sposoby na poprawę jędrności ud – aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna to również kluczowy czynnik przy przywracaniu jędrności skóry. Jest wiele badań, które zalecają wykonanie 10000 kroków dziennie. Do podstawowej aktywności powinnyśmy również dodać 150 min wzmożonego treningu tygodniowo. Pilnując regularności oraz intensywności osiągniemy największe efekty. Trening pomaga pozbyć się toksyn z organizmu, reguluje gospodarkę hormonalną, działa termoregulująco, poprawia krążenie oraz wydolność.

Wszelkie te procesy mają wpływ na komórki budulcowe skóry, a to one finalnie odpowiedzialne są na produkcję włókien podporowych skóry oraz jędrność.

Jeżeli widzisz, że Twoja skóra traci jędrność warto zareagować wcześniej. Wszystkie wyżej opisane metody pomogą Ci poprawić jej jędrność. Pamiętaj, że powyższe patenty wspomagają również efekty zabiegów, które wykonujesz w gabinecie kosmetologicznym. Nie czekaj do jutra i zadbaj o siebie.

Zobacz również:

 

 

Główny Kosmetolog mgr Dorota Konopka at jetsetclinic.pl | +48 22 468 08 08 | Więcej wpisów tego samego autora

Autorem artykułu jest mgr kosmetologii Dorota Konopka.
Główny kosmetolog JETSET CLINIC

Written by

mgr Dorota Konopka

Autorem artykułu jest mgr kosmetologii Dorota Konopka. Główny kosmetolog JETSET CLINIC

Dodaj komentarz

Szybki kontakt!
+
Wyślij!
UMÓW KONSULTACJĘ LUB WIZYTĘ

Wypełnij formularz, a my szybko oddzwonimy do Ciebie!

Możesz też zadzwonić +48 22 468 08 08 lub napisać do nas rezerwacja@jetsetclinic.pl